Catering hizmetlerinde, otel konumu safhasında verilen hizmetlerde, değişik banquet servislerine göre hazırlık yapılır. Pazarlama müdürlükleri tarafından, pazarlaması yapılan banquetlerde, gerek mutfak ve gerekse, servis tarafından yapılan hazırlıklar, banquet özelliğine ve şekline göre yapılır.
Talep edilen catering hizmetleri, genel olarak aşağıdaki şekildedir.
-Resmi ve özel olarak düzenlenmiş sabah kahvaltıları,
-Brunch şeklinde açık büfeler,
-Lunch d affair veya Dinner d affair iş yemekleri,
-Gala dinner ler,
-Dinner de mariage(düğün kokteyleri)
-Cocktail partiler,
-Cocktail prolangeler,
-Garden partiler,
-Piknik partiler,
-Av partileri
-Çay partileri,sürpriz partiler,
-Açık büfe banquetler,
-Hoş geldiniz partileri,Açılış yemekleri,Açılış kokteyl leri,
-Coffee breaklar,Nişan kokteyl ve yemekleri.
-Bunların dışında çok değişik amaçlarla da catering hizmetleri verilir. Turizm sektöründe ve Otelcilikte hizmet belirli kalıplar içinde,sınırlı değildir.Her geçen gün yenilikler ve değişimler eklenir,çünki Otelcilik ve hizmet sektörü belirli bir kalıp içinde değildir, her geçen gün yenilik ve değişim isteyen,cazibesini ve özelliğini geliştirmek ve insanların hizmetine sunmak zorundadır. Yaratıcılık her zaman ön plandadır ve hizmet çok geniş kapsamlıdır. Önemli olan hizmeti en iyi şekilde noksansız ve tam olarak yerine getirebilmek, kontrol mekanizmasını dikkatlice çalıştırmak aksamalara mahal bırakmamak gerekir. Yapılması istenen bir işin, servise çıkmadam önce gerekli kontroldan geçmesi ve itina gösterilmesi gerekir. Aksi takdirde, karşınıza telafi edemeyeceğiniz pürüzler ve problemler çıkabilir. Unutulan küçük detaylar ve eksiklikler, sizi çok zor durumlara düşürebilir.
Bu bakımdan, gerek hazırlık safhasında ve gerekse servis safhalarında, ilgili personelin ve sorumlu kişinin eğitiminin tam olması, daha önceden yapılan işlemler,hazırlıklar ve detaylarla ilgili konularda gerekli iş eğitiminden geçmesi ve tecrübe kazanması gerekir, hizmet sektöründe hiç bir şey, kolay ve basit değildir,eğitimsiz personel işleri zorlaştırır ve
randıman veremez,eksik giden bir nalzeme veya eksik yapılan bir servis, işletme hakkında kötü sonuçlar doğurur.
Yapılan hizmete baktığımızda,öncelikle kişiliklere hizmet etmek ve memnun etmek zorundasınız, sizin yaptığınız görevi bir robot yapamaz, yapacağınız görev, insan işlevine ait bir görev, konuşmanızla, bilgi ve becerinizle, hizmet sevğinizle, fiziksel özelliğinizle ve gayretinizle yerine getirmek ve bitirmek zorundasınız. Bana göre, Dünyanın zor mesleklerinden bir tanesi, Çıplak hizmet sektörü ,neden mi dersiniz? her şeyinizle, konuşmanız, tavrınız hareketleriniz, yürüyüşünüz, beceriniz ve kıyafetiniz ile, davetlilerin, istek ve ihtiyaçlarını eksiksiz karşılamak zorundasınız.
Bu mesleği yapanların, öncelikle yaptıkları görevi severek yapmaları ve hizmet bilincinde olmaları gerekir. Yapılan her görev kutsaldır, önemli olan, yapılan işin sevilerek, özveri içinde yapılması ve haz alınmasıdır. Eğitim ön plandadır, meslek bilgisi, beceri ve fiziksel olgular, hizmetin vazgeçilmezleridir.